چه نکاتی باید در انتخاب یو پی اس مورد توجه قرار گیرند ؟

چه نکاتی باید در انتخاب یو پی اس مورد توجه قرار گیرند ؟

1-   نوع ، حساسیت   و توان بار مصرفی

 توان تجهیزات الکتریکی معمولاُ بر حسب ولت آمپر مشخص می شود که حاصل ضرب ولتاژ نامی در جریان مصرف کننده است . 

ولتاژ و جریان مصرف کننده ها را می توانید بر روی برچسب مشخصات آن تحت علامت اختصاری (V) برای ولتاژ و (A) برای جریان ملاحظه فرمایید . این اطلاعات معمولاً در پشت و یا زیر دستگاه و همچنین در دفترچه راهنمای استفاده آن نوشته شده است . معمولاً جریان مصرف کندده ها بر اساس استفاده از حداکثر کارایی آن ها و در بدترین شرایط ولتازی نوشته می شود . بنابراین میزان محاسبه شده غالباً بیشتر از مقدار واقعی مصرف خواهد بود . توان تمام دستگاه هایی را که باید توسط یو پی اس حفاظت و تغذیه شوند را محاسبه و با یکدیگر جمع کنید، توصیه می شود که بار متصل به یوپی اس از 70% توان نامی یوپی اس بیشتر نباشد. 

استفاده از یوپی اس برای تغذیه دستگاههای تکثیر ویا پرینترهای لیزری بزرگ توصیه نمی شود . این دستگاهها برای پایدار کردن تونر بر روی کاغذ نیاز به یک سیکل گرمایی دارند .توان لازم برای تامین این سیکل میتواند بیش از توان نامی UPS باشد . اگر استفاده از UPS برای تغذیه چنین تجهیزاتی الزامی است حتماُ به حد اکثر توان ورودی آنها و قدرت خروجی یوپی اس توجه فرمایید . لازم به ذکر است در صورتی که قصد تهیه یو پی اس جهت  تجهیزاتی نظیر بارهای موتوری را دارید ، به جریان راه اندازی این گونه بارها توجه نمایید (جریان راه اندازی بارهای موتوری می تواند 6 تا 10 برابر جریان نامی آن باشد)                                                                             

در مورد بارهایی که نسبت به نوسانات ولتاژ و یا تغییرات فرکانس ازحساسیت بالایی برخوردارند استفاده از یوپی اس دابل کانورژن توصیه می شود.

2- کیفیت برق شهر و یا به طور کلی منبع توان ورودی یو پی اس (که در بعضی مواقع می تواند ژنراتور هم باشد)             

 به هنگام انتخاب یو پی اس به نوسانات ولتاژ و فرکانس ورودی توجه نمایید .در مورد بارهایی که نسبت به نوسانات ولتاژ و یا تغییرات فرکانس از حساسیت بالایی برخوردارند استفاده از یو پی اس دابل کانورژن توصیه می شود ، همچنین در صورت استفاده از ژنراتور کیفیت و نوسانات ولـتاژ و خصوصا سرعت تغییرات فرکانس را مد نظر قرار دهید ، در شرایطی که سرعت تغییرات فرکانس از 1 hz/s   بیشتر باشد (معمولا در ژنراتورهای بنزینی با توان کمتر از 5KVA این ناپایداری دیده می شود) نیز ،یوپی اس دابل کانورژن توصیه می گردد.

  3- مدت زمان برقدهی مورد نیاز              

  مدت زمان پشتیبانی بارهای مصرفی با توجه به مقدار توان حقیقی بار ، راندمان و تلفات داخلی و اینورتر دستگاه یو پی اس ، تعداد ، ولتاژ و آمپر ساعت باتری تعیین می گردد

هیچ نظری برای نمایش وجود ندارد

ارسال یک دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد، فیلد های اجباری با علامت * مشخص شده اند.